سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد:
برند زرکام، زیرمجموعه گروه صنعتی وپژوهشی زر، بعد از تاسیس کارخانه، اکنون دومین سال ورود به حوزه شیرینی و شکلات را سپری می‌کند؛ برندی که نمونه موفق توسعه و تعمیم گروه زر است.
کد خبر: ۶۸۶۰۶

تیتر 20- برند زرکام، زیرمجموعه گروه صنعتی وپژوهشی زر، بعد از تاسیس کارخانه، اکنون دومین سال ورود به حوزه شیرینی و شکلات را سپری می‌کند؛ برندی که نمونه موفق توسعه و تعمیم گروه زر است.


 تولید باکیفیت محصولات، استفاده از دستگاه‌ها و فناوری‌های پیشرفته، تنوع در تولید 400 نوع محصول و صادرات گسترده به کشورهای مختلف با قابلیت رقابت با بهترین برندهای دنیا، از مهم‌ترین مزیت‌های رقابتی این مجموعه است که آن را از دیگر شرکت‌ها متمایز می‌کند.


امروز نام محصولات کانفکشنری با برند زرکام، گره خورده است. زرکام در سال 1397 تاسیس شد اما به عنوان بزرگ‌ترین کارخانه کانفکشنری یا صنعت شیرینی و شکلات خاورمیانه، تیرماه 1401، با بیش از 10 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در 300 هزار مترمربع در استان البرز توسط رئیس‌جمهوری افتتاح شد. اکنون بعد از چند سال تلاش برای توسعه برندینگ، زرکام، نگین درخشان البرز و صنعت شیرینی و شکلات ایران و خاورمیانه است.


گروه صنعتی زر که شرکت زرماکارونِ آن بزرگ‌ترین صادرکننده ایرانی انواع ماکارونی و دارنده رتبه نخست صنعت ماکارونی کشور است، با راه‌اندازی برند زرکام و موفقیت در این مسیر، خصوصا طی دو سال گذشته نشان داده با گسترش برند و ورود به حوزه جدید، همچنان موفق به کسب دستاوردهای چشمگیر در جهت خواسته‌ مشتریان و نیاز صنعت بوده است. 


گسترش برند یا تعمیم نام تجاری زمانی رخ می‌دهد که یک شرکت از یکی از نام‌های تجاری تثبیت‌شده در محصول جدید یا دسته‌بندی آن استفاده می‌کند. این اقدام بعضا کشش برند نیز نامیده می‌شود. ایجاد محصولات مکمل هم می‌تواند گسترش برند تلقی شود. در واقع، استراتژی فراتر از گسترش برند، استفاده از ارزش ویژه تثبیت‌شده قبلی به منظور فعالیت در حوزه محصول جدید است؛ اتفاقی که توسط مدیریت گروه زر در حوزه کیک، شکلات، بیسکویت و ویفر به خوبی رخ داده و این شرکت با اتکا به وفاداری مشتریان به برند قدیمی و تحقیقات بازار برای محصولات جدید، موفق شده استقبال مردم به زرکام را نیز رقم بزند. 


بر این اساس، موفقیت گروه زر در توسعه برند زرکام و تولید محصولات جدید در حوزه شیرینی و شکلات، پیامدهای مثبت زیر را به همراه داشته است:
الف- جمعیت مشتریان یا مخاطبان این برند که بیشتر بر سایر محصولات غذایی مانند ماکارونی متمرکز بود، اکنون به طرفداران پروپاقرص کیک، شکلات، بیسکویت و ویفر تسری پیدا کرده است. این دستاورد با بهره‌مندی از کیفیت محصول و کشش برند، خصوصا در شرایط دشوار اقتصادی و تحریمی، با استفاده از ماشین‌آلات، تجهیزات و امکانات پیشرفته برای تولید محصولات متنوع، یک اقدام قابل تحسین و در خور توجه است.


ب- گسترش موفقیت‌آمیز برند زرکام، در عرصه صنعت شیرینی و شکلات، به گروه صنعتی زر اجازه می‌دهد تا ضمن تنوع محصولات، سهم بازار را افزایش داده و با ایجاد مزیت رقابتی، نسبت به رقبای خود که محصولات مشابه ارائه نمی‌دهند، متمایز شود. در واقع، برندسازی با محصول جدید، یک ابزار بازاریابی موثر و ارزان به شمار می‌رود. به گفته مدیر شرکت زرکام، سهم محصولات کانفکشنری در دنیا طی سال‌های گذشته، بیش از ۱۲۰۰ میلیارد و سهم ایران از این بازار، تنها ۷۰۰ میلیون دلار بوده است. این توسعه برند، می‌تواند به افزایش سهم بازار ایران در دنیا منجر شود.


ج- وسعت مخاطبان هدف و مشتریان وفادار با توجه به پیشینه موفق گروه صنعتی زر و تداوم آن با راه‌اندازی محصولات و برند جدید، به توسعه باشگاه مشتریان زرکام می‌انجامد و این امر علاوه بر ارتقای فروش، افزایش حاشیه سود محصولات، رضایت سهامداران و مشتریان را موجب می‌شود. به تعبیر دیگر، این شرکت‌ در حوزه توسعه برندینگ، از «اثر هاله‌ای» بهره برده است.


این مفهوم روان‌شناسانه که اتفاقا در حوزه بازاریابی محصولات، بسیار کاربردی است، بیانگر علاقه‌ مشتریان به محصولات یک برند است که به دلیل تجربه مثبت در استفاده از محصولات دیگر آن برند ایجاد شده است. اثر هاله‌ای با  «قدرت برند» و «وفاداری به برند» مرتبط است و بر «ارزش ویژه‌ برند» تاثیرگذار است. این موضوع به شرکت‌ اجازه می‌دهد از برداشت مثبت مصرف‌کنندگان از محصولات، برای تولید و عرضه محصولات جدید، استفاده و در این زمینه، سرمایه‌گذاری کند.


البته اثر هاله‌ای ممکن است در صورت عدم موفقیت محصول و ناهماهنگی در تولید، کیفیت و عدم کسب اعتماد مشتریان، نتایج ناخوشایندی برای محصول جدید به بار آورد. با این حال، وضعیت موجود نشان می‌دهد این موضوع برای برند زرکام صدق نمی‌کند و این شرکت، گام‌های بلندی در زمینه توسعه و تعمیم برند، تولید و صادرات محصولات برداشته است. 


صادرات گروه زر، که بخشی از محصولات آن به حوزه کانفکشنری اختصاص دارد، به بیش از ۸۰ کشور جهان در قاره‌های مختلف و رقابت با شرکت‌های چندملیتی، انتخاب آن به عنوان صادرکننده برتر کشور طی 10 سال و ایجاد اشتغال برای هزاران نفر، بیانگر همت عالی و  عزم متعالی این گروه صنعتی و سهم ارزشمند آن در اقتصاد صنایع غذایی، شیرینی و شکلات کشور است.


یکی از دلایل کامیابی زرکام بعد از ورود به حوزه کیک، بیسکویت، ویفر و شکلات، علاوه بر شناخت درست از بازار این محصول، برخورداری از زنجیره تامین کامل، پوشش دادن از مزرعه تا سفره و نیز تنوع بیش از 400 محصول غذایی و کانفکشنری است؛ موضوعی که برای ذائقه تنوع‌طلب مشتریان امروز، در داخل و خارج از کشور، یک مزیت مهم است. کسانی که طعم ویفر وینکرز، ویفر چوکوتریپس، ویفر تیکرز، ویفر تریپرز، کیک کاکائویی بریتونا، کیک وانیلی هانیپرز، مینی‌کیک پیکولند، بیسکویت وین‌جوی، بيسکويت بیس‌باکس، تافی دوبرز، کراکر فیبورا و... را چشیده‌اند، حتما تنوع و کیفیت آن را تایید می‌کنند.  


دلیل دوم موفقیت زرکام، استفاده از فناوری‌های نوین دنیا و برخورداری از دستگاه‌های پیشرفته در کارخانه‌های گروه زر برای تولید محصولاتی مانند کیک، بیسکویت، ویفر، کراکر، تافی، شکلات و انواع شیرینی یا همان میان‌وعده‌های آردی است. تولید محصولات با بهترین ماشین‌آلات دنیا، امکان تغییر در فرمولاسیون محصولات در خط تولید زرکام و تولید مطابق با سلایق کشورهای مختلف، سیلوهای پیشرفته ذخیره‌سازی غلات، استانداردهای بالای بسته‌بندی، کیفیت و قیمت مناسب، موجب خوشنامی این برند و ظهور نسل جدید شیرینی و شکلات در ایران و آسیا شده است. 


اطمینان از کیفیت محصولات زرکام، به نحوی است که امکان رقابت با برندهای برتر دنیا را دارد و همین امر، اعتماد به ‌نفس بالایی در عرضه این محصولات در بازارهای جهانی ایجاد کرده است. حضور برجسته و هدفمند برند زرکام در رویدادهای بین‌المللی مانند نمایشگاه گلفود دبی (2023)، بزرگ‌ترین رویداد تجاری خوراکی و نوشیدنی دنیا که فقط برندهای خوراکی در سطح بین‌الملل می‌توانند در آن حضور داشته باشند، بخشی از جلوه‌های بارز موفقیت زرکام در سطح جهانی است. 


استقبال از برند زرکام با محصولات کانفکشنری محبوبش، فراتر از ایران، موید این ادعاست که توسعه برند گروه صنعتی وپژوهشی زر در حوزه شیرینی و شکلات، موفق بوده است. این مجموعه در مسیر ماموریت خود یعنی تولید محصولات در دسترس، سالم و مفید با رعایت تنوع ذائقه مشتریان ایرانی و خارجی گام برداشته و اکنون با ترویج سبک زندگی خوشمزه، کام مردم را در سال جاری شیرین می‌کند.

 

ارسال نظرات
موضوعات روز